26 Mayıs 2008 Pazartesi

Kolesterol düşürücü üründe hayal kırıklığı


Şeker kamışı, balmumu ve buğday tohumundan elde edilen, kötü kolesterole karşı geliştirilmiş bir ürün olan polikosanolün kolesterolü düşürmediği ortaya çıktı.

WASHINGTON - Şeker kamışı, balmumu ve buğday tohumundan elde edilen, kötü kolesterole karşı geliştirilmiş bir ürün olan polikosanolün kolesterolü düşürmediği ortaya çıktı. Almanya `nın Köln Üniversitesi `nden Dr. Heiner Berthold tarafından yapılan araştırma, polikosanolün kötü kolesterolü düşürmekte hiçbir etkisinin olmadığını gösterdi. 143 Alman üzerinde yapılan araştırmada, yüksek kolesterolü olan hastalara 3 ay boyunca günlük dozun üzerinde polikosanol verilmesine rağmen, kolesterolle protein birleşimi lipoproteinde belirgin bir değişiklik görülmedi. Bu ürünün başka etnik gruplarda veya farklı formüllerle etkili olabileceği ihtimalini göz ardı etmeyen Dr. Berthold, polikosanolün abartıldığını söyledi.

Hiç yorum yok: